מאמרים ומרכז מידע

הקשיים והאתגרים כסוחר עצמאי בזירה הדיגיטלית
15/01/19

קשה לדעת בדיוק כמה עסקים דיגיטלים עצמאיים נכשלים ונסגרים מדי שנה. סקרים מסוימים טוענים כי כ-80% מהעסקים יסגרו בתוך שנתיים בלבד, אחרים מצביעים על שיעור של כ-90%. כך או כך: מדובר בנתון גבוה ומפחיד. אם עולם הסחר המקוון רק צומח ומתחזק, השאלה המתבקשת היא – למה זה קורה? וחשוב מכך – כיצד ניתן לפתור זאת? התשובות בכתבה שלפניכם.

Ecommerce: החלום ושברו

סחר מקוון מציע הזדמנות כלכלית מופלאה, את היכולת להיות פתוח 24/7 והאפשרות לפרוץ מהשוק המקומי אל השוק הבינ״ל. על פי Nielsen, שוק הסחר המקוון עתיד לצמוח בכ-20% ולעמוד על שווי של 4 טריליון דולר עד שנת 2020. אם ניקח בחשבון שאמזון אחראית על כ-40% מהמכירות אונליין בעולם, אפשר להניח כי לחברות ותאגידי Ecommerce ותיקים ומנוסים יהיה חלק גדול בצמיחה הצפויה. עם זאת, לעסקים מקוונים קטנים יותר ולסוחרים עצמאיים בפרט – הדרך להצלחה בזירה הדיגיטלית רצופה מכשולים וקשיים, במיוחד אל מול הלוגיסטיקה והיכולות אדירות המימדים של אמזון. יתרה מכך, יש להבין שככל שהמשאבים הנדרשים להקמה עולים (החל מהבנת הפלטפורמה, דרך משאבים כלכליים, ארגון מסמכים נדרשים, הזמנת סחורה ראשונית, קשיים רגולטורים וכו׳) – כך עלות הקמת התשתית גבוהה יותר. לפיכך, זמן הוא פקטור משמעותי בכניסה ויש לשאוף לתהליך הקמה יעיל וקצר ככל האפשר.

החדשות הטובות הן שלכל זה יש פתרון אופטימלי – חברת ניהול

באמצעות ניסיון, טכנולוגיה מתקדמת והישענות על עקרונות הכלכלה השיתופית המצמצמים את הסיכון – tcm מאפשרת ללקוחותיה להיכנס אל עולם הסחר המקוון תוך התגברות על קשיים ומחסומים, ולהגיע להכנסה פאסיבית משמעותית – בין אם יש להם כבר מוצר קיים או לא, וללא צורך בניסיון וידע בתחום.

אלו רק חלק מהקשיים שסוחרים עצמאיים מתמודדים עמם…

  1. סיכון גבוה – אמזון היא זירת מסחר מורכבת, וכשסוחרים בה ללא ידע מתאים, אפשר להפסיד לא מעט. בניית המוצר ואחסונו הם רק ההתחלה, לאחר מכן יש צורך מתמיד לקדם ולהשקיע במוצרים, לעקוב אחר המתחרים, לוודא שלא גנבו או זייפו את הרעיון, לשפר את המוצרים על פי דרישות הקהל המשתנות ולמעשה להמציא את עצמך מחדש כל הזמן. וזה עוד מבלי שהזכרנו הפסדים כלכליים כאשר נתקעים עם סחורה שלא נמכרת, או טעויות ניהוליות בעקבותיהן אמזון עלולה לסגור את חשבון המוכר שלכם.
  2. תחרותיות – בשנתיים האחרונות רף הכניסה לשוק המקוון הלך וירד ממגוון סיבות: תוכנית ה-FBA של אמזון, כלים לחיפוש מוצרים נמכרים כמו BigTracker וכלים נוספים העומדים לרשות הסוחרים, קורסים אונליין המלמדים את המקצוע ומציפים את האינטרנט, ולצד זאת ישנה גם התחזקות מאסיבית של אתרי סחר בסין, וכמובן יצרנים וסיטונאים הנכנסים לאמזון ומציעים מוצרים במחירי עלות. למעשה כיום, כל ילד יכול לעשות קורס אונליין, לפנות במייל ליצרן ובתוך רגע הוא בעלים של פרייבט לייבל באמזון. לכן אם סוחר לא עושה שימוש בטכנולוגיות סחר מתקדמות, הסיכוי שלו להצליח יורד משמעותית.
  3. אמזון עצמה – אמזון היא פלטפורמה בלתי צפויה הנעשית מסובכת יותר ומקשיחה את תנאיה כל הזמן. חברת הסטארטאפ הישראלית feedvisor פרסמה דו״ח המספק הצצה לנתונים מאחורי ענקית המכירות. מהדו"ח עולה כי תחרות מצד אמזון עצמה (38%), עמלות המכירה (33%) וביקורות שליליות מלקוחות (32%) הם שלושת הפרמטרים המדאיגים ביותר מצידם של הסוחרים. בסקר מקביל שנערך ב-2017 ציינו כ-28% מהמוכרים כי דאגתם הגדולה ביותר היא שאמזון תשלול מהם את זכויות המכירה בפלטפורמה. הנתון הזה אמור להדליק נורה אדומה, בעיקר משום שנראה כי אמזון הפכה למתחרה הקשוחה מכולם אשר נוגסת במוכרים בפלטפורמה עצמה.
  4. דירוג – שני הגורמים החשובים ביותר בדירוג אמזון הם מהירות המכירות (Velocity) והמרות (Conversions). ככל שתמכור יותר, תדורג גבוה יותר, וככל שאתה מדורג גבוה יותר, כך תמכור יותר. מעגל קסמים זה מקשה מאוד על מותגים חדשים להיכנס לשוק של אמזון. ללא מכירות קיימות, המוצר שלך נידון לכישלון. בנוסף, בשנת 2016 אמזון הוסיפו דבר שנקרא ״ביקורות תמריץ״ ושינו את השוק לנצח. מאז, קשה יותר לקבל ביקורות, על אף שהן בעלות חשיבות מכרעת עבור סוחרים.

הכירו את איציק קורן, בעל חנות באמזון

כהרבה אחרים, גם איציק למד אודות מסחר דיגיטלי דרך קורס באינטרנט. כשהקים את החנות הראשונה שלו באמזון ב-2016, החל להבין לעומק את המורכבות הכרוכה בניהול ותפעול החנות. זה מה שהוא מספר על החוויה האישית שלו:

״לאחר שנה שבמהלכה גם הפסדתי כסף וזמן הבנתי כמה העסק הזה מורכב מכדי לבצע הכל לבד מהבית. לעמוד כיחיד מול אמזון הגדולה לא נתן באמת סיכוי להצליח לאורך זמן.

את TCM הכרתי דרך המלצה אישית. החזון שלהם, החוסן הכלכלי והרעיון של חברה שמתמחה בניהול חנויות דיגיטליות וההזדמנות להפוך את העסק שלי לפאסיבי קסם לי.

כיום שנתיים אחרי, אני יכול לומר בוודאות שזו ההחלטה העסקית הכי טובה שלקחתי בחיי! TCM מנהלת לי עסק מסחר דיגיטלי בבעלותי המלאה, עם רשת חנויות בפלטפורמות האונליין השונות, וכל זה תחת מודל הכלכלה השיתופית. TCM מאפשרת לי להמשיך בעיסוקי כעצמאי בזמן שהיא בונה ומייצרת לי נכסים דיגיטליים מניבים ופאסיביים לחלוטין. המחשבה שבעוד מספר שנים יהיה בבעלותי עסק דיגיטלי מניב שהוא נכס נדל"ן לכל דבר ויאפשר לי את החיים שאני רוצה וייצר לי ולמשפחתי אושר כלכלי – מבחינתי זו מתנה.

להערכתי בעוד זמן לא רב יבוא יום ויהיה קשה מאוד להקים חנויות כאלה אם בכלל, לכן מי שיעלה על הרכבת הזו בזמן יהנה משווי נכסים שהולך ומשתבח עם השנים.״

אז מהו סוד ההצלחה?

tcm מעניקה ללקוחותיה פתרון מקצה לקצה המאפשר לפרטים, חברות ועסקים להיכנס ולפעול בעוצמה בעולם הסחר הדיגיטלי הבינלאומי – החל מהקמת החנות המקוונת, בחירת המוצרים הנכונים ועד ניהול שוטף של הפלטפורמה. כדי למזער סיכונים ל-0 (דוגמת סחורה שלא נמכרת או מוצר חלש יחסית) וכחלק מתפיסת הכלכלה השיתופית, מפעילה tcm בכל אחד מן המסלולים מנגנון הגנה קבוצתי:

  • בעלי החנויות מכל מסלול חברים ב׳פול׳ מרכזי (לכל מסלול פול נפרד)
  • כל חנות מוכרת סחורה עצמאית. כספי המכירות נכנסים ישירות לחשבון הלקוח
  • הרווח החודשי של כל חנות מחושב ונגזר מהרווח הממוצע של כל החנויות החברות בפול

בעולמות ה-Private label, רף הכניסה הנמוך הגביר מאוד את התחרותיות, אך המשמעות הקריטית של זירה מלאה בשחקנים חדשים היא העלאת הסיכון – הוצאו הפרסום והקידום עולות בצורה משמעותית (כי כעת יש צורך להשקיע יותר כספים כדי לקדם מוצר / מותג ולהיות בפרונט. tcm פותרים את זה בכך שהם מקדמים את זה תחת מותג אחד – zozobra במסלול פרטי-בטוח. כלומר אין השקעה פר מוצר אלא משקיעים מאסיבית בפרסום של מותג אחד הכולל סל מוצרים רחב מאחוריו.

כשמדובר בזירת מותגי העל, דרושים הרבה יותר מרצון טוב ואמביציה – יש צורך בידע, ניסיון, יכולת פיננסית ושיווקית והרבה הרבה סבלנות. באופן כללי, במסלול מותגי על נדרש אישור מאמזון כדי למכור מוצרים ספציפיים (נקרא gating). לא כל אחד יכול למכור מותגי על, אך tcm עושה זאת בצורה הרבה יותר אפקטיבית בזכות הניסיון, יכולותיה וקשריה עם הספקים המורשים, מה שמאפשר לה להשיג אישור מכירה במהירות וביעילות.

ואם כבר הקמתם חנות, פעלתם והצלחתם וכעת אתם רוצים להתרחב לשווקים נוספים? ובכן, המשמעות כאן היא פעילות בשפות נוספות, מטבעות נוספים, לוגיסטיקה, שילוח, ממשקים נוספים… אתם יכולים להבין לאן זה הולך. חברת ניהול באה עם כל מה שיש לה להציע ומאפשרת לכם לעשות את זה ביעילות גבוהה יותר, עם סיכויים טובים יותר להצלחה, ותוך התגברות על המחסומים הקיימים.

בכל חודש TCM מבצעת בדיקות התאמה ומאפשרת למספר מצומצם של לקוחות
להצטרף למסלולי הסחר! בדקו את התאמתכם כבר עכשיו >>>

  • מעוניינים לבחון את התאמתכם ולהצטרף למהפכת הסחר הדיגיטלי?
    השאירו פרטים ואחד ממנהלי הסחר שלנו ישמח לסייע בבדיקת התאמתכם.