מאמרים ומרכז מידע

לאן שוק המסחר האלקטרוני הולך בשנת 2018?
09/12/17

שנת 2018 טומנת בחובה מגוון הזדמנויות וטרנדים ההולכים להשפיע על עולם המסחר האלקטרוני. תחום פורח ומשגשג אשר צומח בקצב מסחרר ומציג נתונים שלא ניתן להתווכח איתם. אם בשנת 2014 הוערך שוויו של הסחר הדיגיטלי בכ-1.3 טריליון דולרים, בשנת 2018 מומחים מעריכים שהיקפו יהיה כמעט כפול. קרי, יעמוד על 2.4 טריליון דולרים ויהווה כ-8.8% מסך כל העסקאות. עלייה של כ-91.8% ומגמה שרק הולכת ומתרחבת . בכדי להבין מעט לאן השוק צועד, ריכזנו עבורכם 4 טרנדים בולטים שעומדים לאפיין את עולם המסחר האלקטרוני בשנת 2018.

אוטומטציות ושימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים

מחקר מקיף שנערך בקרב למעלה מ-350 סוחרים דיגיטליים העלה שכ-70% מהם מדווחים על קשר ישיר בין טכנולוגיות אוטומטיות לבין שביעות רצון מצד הלקוחות וירידה בפידבקים שליליים. עוד נמצא ששימוש בחידושים טכנולוגיים אוטומטיים מפחית את התלות בכוח אדם אנושי בכ-65%.
על כן, אחד הטרנדים המשמעותיים שעומדים להתחזק בשנת 2018 במסחר הדיגיטלי הוא השימוש בטכנולוגיות מסוג זה. לדוגמה, חלוניות צ'ט (Chat Bots), חיפוש קולי (Voice Search) וכדומה. הפתרונות האוטומטיים יחסכו זמן רב של התנהלות משרדית (Back-Office), ויאפשרו למוכרים להתמקד בשיפור השירות ללקוח בהיבטים של חווית משתמש, פרסונליזציה ועוד.

הגברת הפעילות הרב-ערוצית

מסחר רב-ערוצי (Omnichannel Commerce) מבוסס על גישה לפיה יש לפגוש את הצרכן במגוון נקודות ברשת ומחוצה לה. העיקרון הוא פשוט. הגולשים עוברים מסע ברשת ומגיעים למרחב המקוון ממכשירי קצה שונים. פעילות רב ערוצית נכונה מאפשרת למקסם חשיפה לקהלי יעד רלבנטיים. מחקרים מראים שכ-85% מהצרכנים מתחילים רכישה במכשיר אחד ומסיימים אותה במכשיר שני .
מומחים סבורים שבשנת 2018 אנו צפויים לראות התגברות של אינטראקציה בין הערוצים. לדוגמה, מידע שנאסף ברשתות חברתיות על קהלי יעד משמש לפילוח צרכנים בפלטפורמת מסחר (כמו אמזון), קידום מותג על ידי שיווק באמצעות תוכן לטובת יצירת עניין לגבי החנות הדיגיטלית הפועלת באפיקים שונים ועוד. מדובר כמובן רק בשתי דוגמאות שהן מעט המחזיק את המרובה.

התחזקות המגמה שמסחר אלקטרוני הוא מקצוע לכל דבר

ההתקדמות המרשימה של המסחר האלקטרוני והטכנולוגיות המשולבות בו הפכו את הענף למקצוע לכל דבר ועניין. אמנם יש עדיין מיליוני סוחרים קטנים הפועלים באופן עצמאי, אך קיימת מגמה ברורה של התכנסות תחת כנפיים מקצועיות. קרי, חברות המתמחות בניהול חנויות ואפיקים למסחר אלקטרוני, אשר עושות זאת בתמורה לדמי ניהול ובעבור מוכרים שמעוניינים להיכנס לענף אך ללא מעורבות מלאה. ניהול סחר אלקטרוני על ידי מומחים ועל בסיס השקעה ראשונית, מניב תשואה ופירות, ומהווה אלטרנטיבה אמיתית ללימוד עצמי והתקדמות עם ניסוי ותהייה. קיימות בשוק אף חברות שמתמחות בפלטפורמות ספציפיות כגון אמזון, אי-ביי, וולמארט וכו'.

אמינות, זמינות ומודעות צרכנים

מודעות צרכנית הגיעה גם למסחר האלקטרוני והיא באה לידי ביטוי במגוון אופנים. למשל, כ-85% מהצרכנים עורכים סקר שוק מקיף בטרם רכישה, ויותר מכ-58% מהלקוחות לא מוותרים על קריאת תיאור המוצר לפני שהם מתקדמים לקופה .
האמינות והזמינות של המוכרים הינה קריטית. מחקר מקיף שבחן את הרכישות המקוונת באמזון מצא שכ-90% מהצרכנים לא ירכשו מוצר שדירוגו נמוך משלושה כוכבים (מתוך חמישה) . יש לצפות אם כן התחזקות של המגמה גם בשנת 2018. הדברים באים לידי ביטוי במלאי זמין, שילוח מהיר, שקיפות לגבי עלויות משלוח ועוד.

להיות עם היד על הדופק הדיגיטלי

ארבעת הטרנדים שהבאנו כאן הם חלק קטן מהתמונה הכוללת. עולם המסחר האלקטרוני משתנה באופן תדיר ומתפתח כמעט מדי יום. טכנולוגיות חדשות צצות ומוטמעות, הרגלי צריכה משתנים, מודעות צרכנים גוברת והאתגרים הרובצים לפתחו של המוכר הם רבים. לאור העובדה שמדובר בענף שאמור לגלגל בשנת 2018 כ-2.4 טריליון דולרים, התחרות רק הולכת ומתגברת. טכניקות שהיו מושלמות עד לא מזמן הפכו למיושנות, ורק מי שישכיל להתכתב עם המגמות החדשות יוכל ליהנות מיתרונות משמעותיים.

  • מעוניינים לבחון את התאמתכם ולהצטרף למהפכת הסחר הדיגיטלי?
    השאירו פרטים ואחד ממנהלי הסחר שלנו ישמח לסייע בבדיקת התאמתכם.