מאמרים ומרכז מידע

מהפכת הסחר המקוון – לאן מועדות פני העולם?
01/09/17

הסחר המקוון עורר בשנים האחרונות מהפכה של ממש בכל הנוגע לקמעונאות ולהרגלי רכישה, עם אלפי צרכנים שעוברים לקנייה דרך הרשת ונוטשים את החנויות והקניונים. המגמה רק מתחזקת ואף הובילה בשנה האחרונה לירידה ברווחים של הרשתות הקמעונאיות המובילות, שפרסמו דו"חות כספיים חלשים יחסית (בעיקר בארה"ב).

על פי הערכות שהתפרסמו במגזין גלובס, בשנת 2017 יגלגל שוק המסחר האלקטרוני סכום חסר תקדים של כ-2.3 טריליון דולרים. הענף צומח בקצב מסחרר של עשרות אחוזים בשנה והמגמה ככל הנראה רק תלך ותגדל. ישנן אפילו תחזיות בארה"ב שצופות כי 1 מתוך 6 קניונים יסגור את שעריו בעשור הקרוב.

חווית קניה שונה לחלוטין
בהתאם לממדים העצומים שהסחר האלקטרוני צומח אליהם, חווית הקניה העתידית משתנה אף היא באופן תדיר. כבר היום, הפלטפורמות השונות לסחר מקוון הולכות ומשכללות את השירות ואת חוויית הרכישה של הצרכן.

בין הטכנולוגיות החדשניות שקיימות בשוק ניתן למנות משלוחי חבילות באמצעות רחפנים (שירות של חברת אמזון שהושק לאחרונה בבריטניה) או את כפתור ה-Dash Button של אמזון שלחיצה עליו מבצעת הזמנה אוטומטית של מוצר צריכה בסיסי הנשלח ישירות לבית הלקוח.

פתרון ייחודי נוסף שעתיד להיות מרכזי בתחום הוא המציאות הרבודה (AR / VR). כלומר, קניית פריטים ומוצרים באתרי אינטרנט לאחר שאלו נבחנו מקרוב כאילו הם נמצאים ממש מול הלקוח במדף בחנות. דוגמה נוספת היא רכישת מרצ'נדייז (מוצרים נלווים) שמופיעים במשחקי ווידאו או סרטים ישירות בזמן שאנו צופים בהם, דבר שכבר החל להיות מיושם.

כל הפיתוחים הללו נועדו לשם מטרת על אחת – למקסם ולהנגיש את הסחר המקוון. להפוך את הקנייה באינטרנט לחוויה המתחרה בכל הנקודות שבהן יש לסחר המסורתי "יתרונות יחסיים" על פני הרשת.

החנויות הקיימות משנות את אופיין
כתוצאה מהתמורות הללו, ברור מדוע החנויות המסורתיות משנות אט אט את אופיין. גם אם הן לא הולכות להיעלם בעשור הקרוב, מטרתן ותכליתן עומדת להשתנות. יש מי שסבור כי ייעודן יהיה להשלים את חנויות המסחר האינטרנטי ולא להפך. ראו למשל את כניסתן של רשתות אופנה רבות שהשיקו לאחרונה אתרי אינטרנט המאפשרים רכישה און-ליין.

איך נכנסים לעולם הסחר המקוון?
בעולם הסחר המקוון ישנן כמה פלטפורמות ענק המאפשרות כמעט לכולם "להיכנס למשחק". הגדולה והבולטת מהן היא כמובן אמזון שכ-40% מהסחר המקוון בארה"ב עובר דרכה ושהכנסותיה ב-2016 הסתכמו בכ-124 מיליארד דולרים. לצדה קיימות פלטפורמות נוספות המציעות אף הן זירות אטרקטיביות עם יתרונות משלהן כמו E-Bay או AliExpress.

אולי המהפכה המשמעותית ביותר של הסחר המקוון היא היכולת של רבים להיכנס לתחום וליהנות מחשיפה בלתי נתפסת למוצרים וקהלי יעד. החל מאדם פרטי שמוכר מוצרים וחפצים שיש לו בבית, דרך סוחרים הפועלים בהיקף נמוך לשם יצירת הכנסה פאסיבית וכלה בעסקים קיימים שמרחיבים את הפעילות שלהם דרך הסחר המקוון (ביניהם אפילו תאגידים עצומים שלא מוותרים על נתח מהעוגה). כלומר ההזדמנות פתוחה לכולם ואיש לא רוצה להישאר בחוץ.

אולם, אליה וקוץ בה. ההצטרפות לשוק הסחר המקוון דורשת מומחיות והתמצאות בתחום. למרות האפשרויות הרבות הטמונות במסחר הדיגיטלי, ההצלחה תלויה בשילוב של ידע וניסיון. רק אם הדברים נעשים בצורה מקצועית ניתן להפוך את הסחר המקוון למקור להכנסה פאסיבית.

מתוך הצורך הזה נולדו חברות מקצועיות שמתמחות בסיוע למי שרוצה ללמוד את הנושא ובהסברה של השוק. חברות אלה מלוות את הלקוח צעד אחר צעד. היכרותן המעמיקה של השוק מאפשרת להם להדריך לגבי מה למכור, איך למכור, למי למכור, מתי למכור וכמה למכור. הקורסים המקצועיים חושפים בפני תלמידיהם את הפלטפורמות השונות על שלל הסוגיות המשפטיות והמסחריות שלהן, כולל המוצרים האטרקטיביים למכירה, שיטות השיווק המתאימות, ניהול משלוחים ומלאי ועוד. זאת על מנת למקסם את הרווחים מחד גיסא ולמנוע טעויות מאידך.

אפשרות אטרקטיבית נוספת שצוברת תאוצה היא להצטרף למהפכת הסחר המקוונת דרך השקעה בחברה העוסקת בסחר אלקטרוני. במקרה זה, הלקוח לא מתחיל ללמוד את התחום בעצמו אלא בוחר להשקיע סכום מסוים בעבור תשואה ובתמורה לדמי ניהול. מדובר באפיק השקעה שיתרונו הגדול טמון בכך שהוא פותר את המשקיע מהצורך לעסוק במסחר עצמו.

  • מעוניינים לבחון את התאמתכם ולהצטרף למהפכת הסחר הדיגיטלי?
    השאירו פרטים ואחד ממנהלי הסחר שלנו ישמח לסייע בבדיקת התאמתכם.