מאמרים ומרכז מידע

הכסף הגדול מגיע מאיי-ביי
01/02/17

מאות בעלי עסקים ישראלים כבר יודעים– הכסף הגדול מגיע מאי–ביי

בעלי עסקים ישראלים חשים על בשרם בכל יום את הצלחתם של אתרי המסחר הבינלאומיים הגדולים בניהם אי– ביי, אמזון, עלי אקספרס ואחרים. הגידול המתמיד בישראלים שבחרו להשקיע את כספם באתרים הללו, על פני החנויות, הקניונים והמרכזים המסחריים בארץ, מביא לא מעט בעלי עסקים לתובנה שעל מנת לשמור על רלוונטיות עליהם לפרוץ את תקרת הזכוכית ולשווק גם לחו"ל. יחד עם זאת, קיימת רתיעה לא קטנה הנוגעת להשתלבות בשווקים בינלאומיים הנובעת ממספר גורמים:

מחסום שפה וטכנולוגיה– בעבור לא מעט בעלי עסקים, בעיקר המבוגרים שבהם אולם לא רק, העיסוק באתרי אינטרנט באנגלית, העלאת דף מכירה, התכתבות במייל עם גורמים ממדינות זרות, גורם לחשש וחוסר נוחות עד שהם מעדיפים לוותר על הפוטנציאל הרווחי הגלום בכך, ובלבד שלא יעמדו במבוכה או קושי.
ההשקעה בלמידה– כמו בכל מסלול אל ההצלחה, אין לצפות לניסים ונפלאות, וההצלחה תגיע רק לאחר תהליך למידה ויישום שלה בשוק העסקי הבינלאומי. ניתוח שווקים בינלאומיים, חוקי מסחר ומיסוי במדינות זרות, יצירת קרדיטים, שילוח בינלאומי ועוד מגוון נושאים המחייבים היכרות והבנה מעמיקה. מרבית בעלי העסקים במדינת ישראל עמוסים לעייפה במטלות הישרדות עסקית ואינם מוצאים את הזמן להשקיע בלמידה והתפתחות אישית, גם מתוך ההבנה שמדובר בעצם בהשקעה לטווח ארוך.
ניהול מלאי בכמויות גדולות– העולם הגלובאלי מציע הרחבה של קהל היעד וציפור הקונים בעשרות אלפי אחוזים. למרות הפיתוי הכלכלי שבכך, בעלי עסקים רבים חוששים מיכולתם לספק מוצרים בהיקפים שכאלה. ניהול מלאי, ללקוחות בארץ או בחו"ל, הוא בבחינת נושא חשוב אותו לומד כל בעל עסק. החזקתו של מלאי גדול יתר על המידה מביאה להפסדים ואילו מחסור של מוצרים זמינים במלאי יפגע בשמו הטוב של העסק ואף עשוי להביא לקריסתו. כיצד זה אמור בעל עסק לנהל מלאי בהיקפים בינלאומיים וברמת דיוק שלא תפגע ברווחיו?
שינוי תפיסה– עם הקמתה של חנות פיזית, תכנונה ועיצובה, הגשים בעל העסק סוג של חלום. מערכת יחסים משפחתית עם קהל הלקוחות הנאמן, מתן שירות אישי ומסור לכל מבקר בחנות. שילוח ארגזים חומים על גבי האוקיינוס אל רחבי העולם לא היו חלק מהחלום הזה. נדרש זמן ולא מעט פתיחות על מנת לנהות אחר היתרונות הגלומים במסחר בינלאומי, וקל יותר להיסגר כלפיו.
הקושי שבייצור שינוי– גם כאשר מחלחלת ההבנה כי ללא שינוי משמעותי והתאמה לתנאי השוק המשתנים מקור הפרנסה עומד בסכנה, לא קל לקבל זאת. מסחר בינלאומי הוא עולם תוכן שלם המצריך אנרגיות ורעב עסקי שאינו טמון בכל אחד. היציאה למסע מצריכה ליווי ודחיפה לדרך החדשה ולא תמיד ניתן לגייס את הללו לטובת השינוי המתבקש.
למרות כל הקשיים והמגבלות שצוינו, ישנם לא מעט ישראלים שפרצו את המגבלות ויצאו לחופש כלכלי. ההבנה כי אתרי המסחר הבינלאומיים היא בעצם מתנה שניתנה לכל בעל עסק, כפלטפורמה נוספת להגיע לקהל יעד וציבור לקוחות רחב בהרבה ממה שהכיר, לא פסחו על אותם בעלי עסקים שהבינו כוח החופש הכלכלי שלהם והיציבות העסקית טמונים שם.

אין ספק שלא כל בעל עסק יכול ומתאים לצאת לדרך זאת לבדו, ויש צורך במאגר ידע שלם על מנת להצליח במסחר בשווקים בינלאומיים. אולם לאחר שמגיעה ההבנה כי כאן טמון העתיד הכלכלי של העסק, ניתן ואף רצוי לפנות לגורם מקצועי שיעזור ויוביל את העסק ובעליו בדרך לשם. חברת TCM DIGITAL היא חברה המתמחה בניתוח שווקים בינלאומיים והשליטה בהם. מומחי החברה ליוו מאות בעלי עסקים, המלאים בחששות וספקות, אל הקמת עסקים מצליחים באמזון ובאי– ביי, להרחבת הפעילות העסקית בעשרות ובמאות אחוזים, וליצירת רווחים פאסיביים שהביאו לחופש ויציבות כלכלית לרבים. הרצון להצליח ולצמוח טמון בכל בעל עסק וגם המגבלות והחששות הם מנת חלקם של רבים. ההתגברות עליהם והיציאה לדרך חדשה בליווי המתאים, הם העתיד של המסחר בארץ ובעולם.

  • מעוניינים לבחון את התאמתכם ולהצטרף למהפכת הסחר הדיגיטלי?
    השאירו פרטים ואחד ממנהלי הסחר שלנו ישמח לסייע בבדיקת התאמתכם.