מאמרים ומרכז מידע

עסקים ישראלים לאן?
01/01/17

עסקים ישראלים לאן? השפעת אתרי הסחר הבינלאומיים על עסקים במדינת ישראל

עולם המסחר הישראלי עבר טלטלה הדרגתית אך משמעותית עם החיבור ההולך וגדל של ישראלים לרכישות מחו"ל באמצעות האינטרנט. בעלי עסקים כמעט בכל התחומים מדווחים על אובדן של לקוחות לטובת אתרי המסחר הגדולים דוגמת עלי אקספרס, אי– ביי, אמזון ואחרים, המאגדים בתוכם עשרות אלפי עסקים מכל העולם, המשלחים את מוצריהם לכל מדינה, ובכך מעצימים את העולם הגלובאלי.

אם בעבר צרכנות נבונה הסתכמה בסקר שוק ומחירים באזור המגורים, כיום נוהגים הצרכנים להוסיף למשוואה חנויות בעולם כולו, אשר בחלקן הגדול בשל הבדלים משמעותיים במחירי הייצור, הנדל"ן וכוח האדם, מציעים מחירים הנמוכים משמעותית ממחירי הצרכנות במדינת ישראל, ומותירים את הסוחרים הישראלים חסרי אונים אל מול פלח השוק שנגזל מהם.

הצרכן הישראלי הכר ולמד את אתרי המסחר הבינלאומיים בהדרגה, העניק להם הזדמנות במוצרים בעלי עלות נמוכה במיוחד כגון אקססוריז, אביזרים למכשירי הטלפון הנייד וכדומה, ועם הזמן למד לתת בהם אמון גם במוצרים יקרי ערך בניהם מותגים, מוצרי ספורט וכדומה. גם מוצרים שבעבר נהוג היה לחשוב שנכון לרכוש בקניה פיזית בלבד, דוגמת נעלי ספורט של היצרנים הידועים, מובילים היום את שוק הרכישות באינטרנט, בעיקר בשל פערי המחיר המשמעותיים. יואב מחדרה, הנוהג להשקיע מאות שקלים ברכישות באינטרנט מדי חודש, מסביר: " יש לי שלושה ילדים מתבגרים, שכל הזמן מבקשים מותגים. מחירי המותגים בארץ מרקיעים שחקים. נעלי ספורט לבן שלי מתוצרת סולומון, עולים בארץ שבע מאות ₪. זה לא מחיר שאפשר לעמוד בו. אנחנו מודדים ובוחרים את הדגם והמידה בחנויות הנעליים וחוזרים הביתה להזמין בעלי אקספרס במחיר של כמאה וחמישים ₪. עם כל הרצון לעודד ולעזור לפרנסת עסקים מקומיים זה לא פערים שאפשר לעמוד בהם".

"במחיר הזה, איך אתה יכול להיות בטוח שתקבל מוצר מקורי ולא זיוף?" "לומדים את הרשת. לכל סוחר יש ציון והמלצות מרכישות קודמות. אם קיבלתי מוצר שאני לא מרוצה ממנו או לא תואם את מה שהזמנתי אפשר להזמין ומזכים אותי. אבל האמת שזה עוד לא קרה לי. ואני מזמין המון".

התשובה לסוחרים הישראלים אם כן, לא יכולה להיות במאמץ להשיב את הצרכן הישראלי הביתה, בעיקר משום שאין להם את היכולות להציע לו את מה שמציעים אתרי המסחר הגדולים ובאותם עלויות. יחד עם זאת, בקצב הגידול של שוק המסחר באינטרנט, נראה בוודאות כי לא מעט עסקים מקומיים יאבדו את זכות הקיום שלהם אם לא ימצא פתרון.

מומחי שיווק וסחר בינלאומי טוענים כי הפתרון צריך להיות לא במלחמה כנגד הקדמה ומה שהיא מציעה, אלא בהצטרפות אליה. אתרי המסחר הבינלאומיים אינם נחלתם הבלעדית של עסקים בארה"ב או בסין. עסקים ישראלים שיתעקשו להמשיך ולהיות לוקאליים ולסחור בשוק המקומי בלבד, יוסיפו לאבד לקוחות לטובת אתרי המסחר הבינלאומיים, והדרך להשיב את פלח ההכנסה האבוד היא לנצל את הפלטפורמה הקיימת על מנת להציע את מרכולתם לעולם כולו.

החשש מפני גידול עשוי להיות משתק לעסקים קטנים וגדולים כאחד. ההיכרות עם השפה, השליטה באתרים, תמחור, משלוח ועוד פרמטרים עשויים להישמע מאיימים. למי שלא מביא אתו את הידע והניסיון על מנת לשלוט בכל הללו, מומלץ להיעזר בגורמים מקצועיים. מעבר לפרטים הטכניים, יש צורך בלא מעט עבודה מקדימה טרם הפריצה לעולם: סקר שוק, שיווק בינלאומי, היכרות עם חוקי המסחר והמיסוי בכל מדינה, תכנון מקדים וניתוח היכולת של בית העסק להפיץ כמויות גדולות של סחורה במקרה הצורך ועוד. כל הללו לא נועדו על מנת לאיים ולהרתיע מהשתלבות בשוק המסחר הבינלאומי, אלא לסייע ולהוביל את העסקים הישראלים לעשות זאת באופן הנכון שיבטיח גידול וגריפת רווחים ראויה בטווח זמן ריאלי.

חברת TCM DIGITAL היא חברה המתמחה בניתוח שווקים בינלאומיים ומציעה ליווי אישי מתחילת הדרך לעסקים ישראלים המעוניינים לצמוח ולהגיע לחופש כלכלי באמצעות מכירות דיגיטליות. בחברה מומחים מתחום אתרי סחר בינלאומיים, פלטפורמות מכירות המוניות, גיוס המונים ונוספים

  • מעוניינים לבחון את התאמתכם ולהצטרף למהפכת הסחר הדיגיטלי?
    השאירו פרטים ואחד ממנהלי הסחר שלנו ישמח לסייע בבדיקת התאמתכם.