כלכלה שיתופית: המודל הכלכלי-חברתי ששינה את חוקי המשחק

מה היא כלכלה שיתופית, מדוע היא נוצרה, איפה היא קיימת, מי המרוויחים הגדולים, וחשוב מכך – האם אתם יכולים להצטרף למהפכה? התשובות בכתבה שלפניכם.

לחברת הנסיעות הגדולה בעולם אין כלי רכב אחד בצי שלה. לחברת האירוח והתיירות הגדולה בעולם אין אפילו חדר אירוח אחד. בעולם בו אנו חיים, העולם החדש, Airbnb שווה כיום יותר מרשתות המלונאות Hilton ו-Hyatt יחד; Uber מספקת נסיעות ל-2 מיליון אנשים מדי יום וממשיכה להתרחב גלובלית; חברות וארגונים בכל העולם חולקים מרחבי עבודה משותפים; פלטפורמות מימון המונים מגלגלות מיליארדים בשנה ומאפשרות לתת ולקבל הלוואות בתנאים שמעולם לא היו קיימים ישירות מאנשים פרטיים, TCM פותחת להמונים את השער למסחר דיגיטלי ומאפשרת הכנסה פאסיבית משמעותית (הסבר מפורט יותר בהמשך הכתבה)… במילים אחרות – הכלכלה השיתופית כבר כאן, והיא צומחת במהירות מסחררת.

מעוניינים לבחון את התאמתכם ולהצטרף למהפכת הסחר הדיגיטלי? השאירו פרטים ואחד ממנהלי הסחר שלנו ישמח לסייע בבדיקת התאמתכם.

ניצול משאבים, רווח כלכלי, הוזלת עלויות

הכלכלה המסורתית שהכרנו עד היום מבוססת על יחסי צרכן-מוכר. אך בעידן בו אנו חיים, היה זה רק עניין של זמן עד שהמשברים הפיננסיים ויוקר המחיה יפגשו את הטכנולוגיות החדשות ואת המדיות החברתיות ויפיקו מהן תועלת. אנשים מחפשים אלטרנטיבות ומוצאים כי החיבור ביניהם – הוא זה שמניב רווחים לכולם.
העולם החדש הוא עולם הכלכלה השיתופית (Collaborative Economy או Sharing Economy), המטשטשת את הגבולות בין הצדדים ומתבססת על שיתוף פעולה קהילתי מבוסס טכנולוגיה. המודל החדש מאפשר לאנשים לחזור ולקחת חלק אקטיבי יותר במשחק הכלכלי-חברתי, באמצעות הפצה ושיתוף של ידע, מוצרים ממשיים נכסים ושירותים. מטרת העל של הכלכלה השיתופית היא לנצל בצורה יעילה יותר את המשאבים שברשותינו, לאפשר לאנשים להפיק רווח כלכלי מהמשאבים שלהם וכמובן – להוזיל עלויות. אגב, כלכלה שיתופית יוצרת הזדמנויות להפיק ערך ולהניב הכנסות – גם מבלי להחזיק במוצרים כלשהם.
כל אחד יכול להשתתף בכלכלה השיתופית. למעשה, אתם כנראה כבר עושים בה שימוש.
וגם אם עדיין לא, אז כנראה בקרוב תעשו.

העולם החדש, הלכה למעשה

העובדות מדברות בעד עצמן: בכל תחום בו נגעה הכלכלה שיתופית, ישנה מגמת התעצמות משמעותית. מספיק שנביט סביבנו כדי להבין את גודל השינוי בתחומים כמו רפואה שיתופית (patientslikeme.com), תיירות שיתופית (airbnb, Home Exchange), תחום האירועים (Splacer.co) תחבורה שיתופית (דוגמת Uber, Moovit ו-RelayRides), פיננסים (הלוואות P2P בעולם וגם חברות ישראליות כמו Eloan ו-Tarya), התחום הקולינרי (דוגמת EatWith.com), התחום המוניציפלי (fixmystreet.com), תחום האופנה (אתר style4rent או אפליקציית rent a runway המאפשרות לשכור בגדים לאירועים ולהחזיר אותם למחרת) ותחומים רבים נוספים. יתרה מכך, כיום נוצרים שווקים שכלל לא היו קיימים קודם לכן: חברת TaskRabbit למשל, מאפשרת לאנשים לרכוש שירותים יומיומיים מאנשים אחרים – החל מהזמנת הנדימן לתליית מדף, דרך סיבוב לכלב, אריזה ומעבר דירה ועד הרכבת רהיטי איקאה למי שצריך.

TCM מציגה: כלכלה שיתופית בעולם הסחר המקוון

TCM צועדת יד ביד עם הטכנולוגיה, פועלת למען אנשי העולם החדש ומעניקה להם את כרטיס הכניסה לעולם הסחר המקוון באמצעות הקמה, ניהול ותפעול של חנויות מקוונות בזירות המסחר המובילות בעולם. החברה פיתחה מודל ייחודי המושתת על עקרונות הכלכלה השיתופית ומאפשר לחברות ולעסקים להיכנס ולפעול בעוצמה באפיקי העולם החדש – עולם הסחר הדיגיטלי הבינלאומי, תוך התגברות על חסמי הכניסה והאתגרים הכרוכים במהלך.

כדי למזער סיכונים לאפס ובאמצעות עקרונות הכלכלה השיתופית, TCM מספקת ללקוחותיה ביטחון גבוה והגנה מסיכונים דוגמת סחורה שלא נמכרת או מוצר חלש יחסית. לשם כך, מפעילה החברה בכל אחד מן המסלולים מנגנון הגנה קבוצתי:

  • בעלי החנויות מכל מסלול חברים ב׳פול׳ מרכזי (לכל מסלול פול נפרד)
  • כל חנות מוכרת סחורה בצורה עצמאית ואוטונומית. כספי המכירות נכנסים ישירות לחשבון הלקוח
  • הרווח החודשי של כל חנות מחושב ונגזר מהרווח הממוצע של כל החנויות החברות בפול

כך למעשה כל בעלי החנויות נהנים מאחוז הרווחיות החודשי הממוצע של כלל החנויות. כמות החנויות והמוצרים מאפשרים הגנה מיטבית ולמעשה באמצעות המודל הזה הושגה יציבות מקסימלית בסיכון מינימלי.

TCM למעשה רותמת את עקרונות הכלכלה השיתופית לשורותיה בעזרת אקטואריה קלאסית לצד טכנולוגיה מתקדמת, ועושה שימוש בטכניקות מתמטיות וסטטיסטיות לפתרון בעיות כלכליות בהן משולב מצב פוטנציאלי של אי ודאות. בזכות מנגנון ההגנה הייחודי, גם אם מוצר בחנות מכר בהפסד מסיבה כלשהי, הלקוח לא יכול להיפגע, כי הפול המרכזי יספוג את זה.

טוב לאדם, טוב לקהילה

נסכם זאת כך: העולם הכלכלי-חברתי בו אנו חיים עובר שינוי קיצוני בזכות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות אשר יוצרות מודלים עסקיים וחברתיים חדשים, גורמות לאנשים להאמין זה בזה ומגבירות את כוחה של הקהילה: אנשים פותחים את בתיהם, משתפים את המכוניות והנכסים זה עם זה, מעסיקים אחד את השני באופן ישיר, מחפשים שירותים בגוגל, נפגשים בפייסבוק ויוצרים חיבורים מדהימים ומשמעותיים. הקשרים החדשים האלו מספקים גם הזדמנויות כלכליות שלא הכרנו. כלכלה שיתופית מאפשרת פיזור משאבים טוב יותר, העצמת כלכלות מקומיות, חיסכון אקולוגי וכמובן – פיתוח פעילות קהילתית. הקהילה הופכת להיות שחקנית מרכזית בשרשרת – הן בפן החברתי והן בפן הכלכלי.

אנו חיים בעידן של פריצת גבולות. הטכנולוגיה מאפשרת לנו הכל – להגיע לחלל, לכבוש כל יעד, להגיע לפסגות ושיאים במדע, לוותר על הצורך בגופים ריכוזיים, לשתף, ליצור, ובסופו של דבר – לתת ולקבל ערך רב יותר מאי פעם! העקרונות היפים של הכלכלה השיתופית ושימוש נכון בה על ידי צוות המומחים של TCM, מאפשרים ללקוחות החברה ליהנות מנכסים דיגיטליים מניבים, מאפשרויות העולם החדש, ובנוסף לכל אלה – מהגנה וצמצום הסיכון באמצעות הכלכלה השיתופית.

בכל חודש TCM מבצעת בדיקות התאמה ומאפשרת למספר מצומצם של לקוחות להצטרף למסלולי הסחר! 

נגישות