מסתבר שהנדל״ן הכי חם הוא בכלל דיגיטלי…

במושגים של העולם הישן נהוג לחשוב שזמן=כסף. אבל בעולם של היום, כדי לייצר הכנסה משמעותית אפילו לא צריך לקום מהכסא. כך תתחילו לעבוד פחות, ולהרוויח (הרבה) יותר.

רובנו גדלנו על ערכים המכתיבים מסלול חיים די דומה: מסיימים צבא, הולכים ללמוד, מתקבלים לעבודה, חוסכים לדירה וכן הלאה. הערכים הללו, יפים ככל שיהיו, שייכים לעולם הישן, בו אנחנו נאלצים למכור את הזמן שלנו בשביל להרוויח כסף. הרבה מים עברו בנהר מאז אותם ימים, הדיגיטציה של העולם החדש פתחה אינספור אפשרויות כלכליות ומסלולי חיים אלטרנטיביים, והיום אנו מוכרים בעיקר מוצרים / שירותים / ידע – ולא את הזמן שלנו.

אם פעם היה נהוג ללכת לבנק להפקיד שיק – היום עושים את זה ב-2 דקות מהסמארטפון, אם פעם לפתוח חנות היה אפשרי רק במרכזי קניות – היום הסחר המקוון חוגג, אם פעם כדי להזמין מונית היה צורך להתקשר לתחנה – היום עושים את זה בקליק אחד באפליקציה, וכדי לשהות בחו״ל כבר לא חייבים מלון – יש airbnb. 

מעוניינים לבחון את התאמתכם ולהצטרף למהפכת הסחר הדיגיטלי? השאירו פרטים ואחד ממנהלי הסחר שלנו ישמח לסייע בבדיקת התאמתכם.

באותו אופן – אם פעם נדל״ן היה רק פיזי, היום הוא בא לידי ביטוי גם בעסקים ונכסים אינטרנטיים! למזלנו, בעידן שלנו ניתן לייצר מנגנון המניב הכנסות מבלי שנצטרך להשקיע את כל משאבינו וזמננו – וזו המהות של נדל״ן דיגיטלי.

נתחיל מההתחלה – מהו נדל״ן דיגיטלי?

כשאומרים נדל״ן, המחשבה הראשונה שעולה היא דירה להשקעה. על אף שנדל״ן דיגיטלי אינו מוחשי כמו דירה, הוא בהחלט מתנהג באופן דומה, ומניב (לפחות) כמו נכס פיזי. נכס דיגיטלי יכול להיות אתר, חנות אינטרנטית, מוצר מידע, בלוג, עמוד עסקי או קבוצה בפייסבוק, רשימת תפוצה, פודקאסט, סרטוני יוטיוב, חנות באמזון, קורס דיגיטלי ועוד.

איך עושים כסף מנכס דיגיטלי?

חישבו על זה כך: בעולם הדיגיטלי הקרקעות בלתי מוגבלות, חומרי הגלם אינסופיים וניתנים לכם ללא עלות, אתם יכולים לבנות הכל בעצמכם ולמעשה – הכח שלכם אינסופי. אם לדוגמא אתם מחזיקים בנכס דיגיטלי ששוויו 80 ש״ח והצלחתם למכור את הנכס ל-100 איש, אז הצלחתם לייצר – ללא כל מאמץ – הכנסה של 8,000 ש״ח.

נכסים דיגיטליים יכולים לייצר לנו הכנסה במגוון רחב של דרכים, ביניהן:

  • הצבת פרסומות באתר / ערוץ יוטיוב שלנו
  • מכירת מוצרים באמצעות הנכס הדיגיטלי שלנו
  • שליחת הצעות לרכישת מוצרים של אחרים בשיטת שיווק שותפים
  • מכירת מוצרי מידע לקהל הרחב (ספרון/קורס)
  • יצירת תוכן שיווקי ופרסומו בנכס הדיגיטלי שלנו תמורת תשלום
  • קידום מוצרים של אחרים באמצעות תוכן באתר שלנו
  • ועוד

היתרון בנכסים דיגיטליים הוא בשילוב שבין נדל״ן לעסק. כלומר, קיים פה נכס בעל ערך שמשביח את עצמו ואפשר למכור / להשכיר אותו, ומצד שני, בעלי הנכס זוכים בפריבילגיה של ייצור הכנסה פאסיבית משמעותית.

בואו נמחיש את זה רגע

אחת הדוגמאות הטובות ביותר הן החנויות האינטרנטיות שהפכו לנכס דיגיטלי פר אקסלנס. פעילותן מניבה תשואה משמעותית כתוצאה ממכירות ופרסומים, ובמקביל החנות עצמה היא נכס שערכו רק הולך וגדל. חשוב להבין כי לא מדובר בטרנד חולף, אלא בחלק בלתי נפרד מהמהפכה הדיגיטלית. למעשה, חנויות מקוונות הן כל כך רווחיות, עד שקמו לא מעט אתרים אשר סוחרים בהן! Empire Flippers הוא אחד הידועים שבהם, ועד כה סייע האתר לאלפי אנשים לקנות ולמכור עסקים מקוונים. דרך אגב, העסקה הגבוהה ביותר של מכירת חנות באמזון שתועדה השנה  עומדת על כ-73 מיליון דולר! 

איך נקבע ערכו של נכס דיגיטלי?

ישנם מספר פרמטרים עיקריים הנכנסים למשוואה של הקונים הפוטנציאליים ומשפיעים על ערך הנכס:

  1. גיל – ככל שהנכס/עסק ותיק יותר, הוא בעל ערך רק יותר לקונים היכולים לעקוב אחר רשומות ולראות את מגמות הצמיחה.
  2. נישה – האם הנכס פונה לזירה תחרותית מאוד? או לנישה מצומצמת? השוק הוא פרמטר חשוב, וגם מיקום הנכס הדיגיטלי בשוק אליו הוא מכוון – אלו משפיעים על ערכו של הנכס.
  3. מוצרים – אם יש מוצר אחד המהווה 80% מהמכירות שלך, מדובר בסיכון גבוה לקונה. מגוון רחב יותר של מוצרים יאפשרו לדרוש יותר עבור הנכס הדיגיטלי.
  4. מיתוג – עסק ממותג שווה יותר כיוון והוא בעל יתרון תחרותי.
  5. דירוג באמזון – אם הדירוג שלכם צומח ועולה עם הזמן, זה סימן טוב עבור הקונה הפוטנציאלי לכך שאתם מספקים מוצרים איכותיים ושירות לקוחות טוב.
  6. ספקים – כאשר עובדים עם ספקים איכותיים, מהימניים, המספקים את המוצרים במועד – זה בהחלט מעלים את ערך הנכס הדיגיטלי.

לאחרונה, רכשה TCM חנות מקוונת בכ-500,000 דולר. למה? כי לחנות יש כמות לקוחות, כמות חוזים וטווח פעילות ויציבות מבחינת הכנסות ורווחים. לכן רכישתה היא למעשה רכישת עסק, רכישת נדל״ן דיגיטלי – וזה מייצר לא מעט רווח. אם יש לכם נכס דיגיטלי ואתם מעוניינים לדעת כמה הוא שווה – השתמשו במחשבון של Empire Flippers.

רוצים להשקיע? לא לבד.

רבים שואפים להיכנס לעולם הסחר המקוון ולהפוך לבעלים של נכס דיגיטלי, ויש להם 2 אפשרויות לעשות זאת:

  1.  לבנות נכס דיגיטלי מאפס באופן עצמאי –  זו אפשרות אחת, אך בשביל זה צריך המון ידע, זמן ומשאבים של כסף ו/או זמן – זה מקום שרבים ניסו ונכשלו. מדוע? בין היתר מהסיבה הפשוטה שבשנים האחרונות רף הכניסה לתחום ירד וכיום כל ילד יכול להיכנס לגוגל, לעשות קורס בחינם, לפנות למוכרים בעלי אקספרס ולהפוך לבעלים של מותג פרטי חדש. התחרות עלתה והתגברה והציפה את השוק, העולם הזה נהיה תחרותי וקשה ואם אין לך יתרון – בתחום הטכנולוגי, תחום המוצר או בניסיון – אז אתה מועד לכישלון (וגם אם הצלחת, התהליך עשוי לקחת חודשים ארוכים ומתישים לפני שתראה רווח משמעותי). כבר לא מספיק להשקיע את הכסף או את הזמן – צריך ידע ויכולת.
  2. להיעזר במומחים ולהרוויח מהיום הראשון – TCM מאפשרת לקצר את זמן ההשקעה ולהצטרף למנגנונים וטכנולוגיות שכבר עובדות, מנהלות את הכל בצורה אוטומטית או סמי-אוטומטית ועם בינה מלאכותית – מבחינת לוגיסטיקה, תפעול, מלאי ואפילו קידום מכירות ושירות. זו קודם כל חברה טכנולוגית, המתמחה בטכנולוגיות לסחר דיגיטלי והתנהלות פיננסית. הצטרפות לספינה שכבר מפליגה במים העמוקים שונה בתכלית מטבילה ראשונה בים. הטכנולוגיה והניסיון יוצרים את הבידול ואת המתכון להצלחה של לקוחותינו.

פנינו לאן?

בשורה התחתונה – כניסה לעולם הסחר האלקטרוני מאפשרת לתפוס 2 ציפורים במכה: יצירת הכנסה פאסיבית בזכות תמהיל מכירות וניהול החנות, לצד אחזקה בנכס דיגיטלי המעלה את ערכו עם הזמן ומאפשר את מכירתו המיידית בעת הצורך. אם נסתכל על עולם הסחר הדיגיטלי – נראה כי מדובר בשוק עם קצב צמיחה בלתי נתפס במהירותו. העולם הדיגיטלי כיום מהווה רק 10% מתוך עולם הקמעונאות, ולפנינו עומד גרף גידול עם פוטנציאל צמיחה אדיר! וזה עוד לפני שהזכרנו את העובדה שרק 51% מהעולם מחובר לאינטרנט (בינתיים)…

נגישות